autorun CD

Miroslav BENES miroslav.benes na zdas.cz
Pátek Červen 3 10:02:50 CEST 2005

>To bych neviděl jako ten úplně zásadní problém. Spíš se divím, že se
>ještě neobjevil virus, který by se za pomoci vypalovaček (kterých je
>dnes už docela dost) šířil přes CD-R stejně, jako se kdysi šířily viry
>(ty skutečné, které se nepsaly ve Visual Basicu) přes diskety...

No kdyby napadal (velmi rozšířený) vypalovací soft Nero, byla by to
pěkná bžunda ..

BTW jak je to vůbec s bootovací oblastí na CD ? IMHO je v "normálních"
systémech (linux, wokna) nedostupná a vůbec se tam nekouká žádný antivirák.
Jediný způsob jak ji zpřístupnit je pomocí ovladače cdfs (viz
http://www.elis.ugent.be/~ronsse/cdfs/download/), který ale není
standardní součástí distribucí.

Jo a ještě druhý doraz - jak se dá vytvořit bootovací CD ? Jediný způsob
o kterém vím je pomocí mkisofs - paramet "-b <boot_image>". Rád bych se
podíval na takto vytvořený ISO obraz pomocí cdfs - ovšem nemůžu, protože
to hlásí chybu :
$ sudo mount -t cdfs  test.iso testdir -o loop
mount: chybný typ ss, chybný přepínač, chybný superblok na /dev/loop1
       nebo příliš mnoho připojených systémů souborů
       (could this be the IDE device where you in fact use
       ide-scsi so that sr0 or sda or so is needed?)

.. nikde po ruce nemám dostupnou vypalovačku :(

No a proč to vůbec zkouším - podle návodu k mkisofs ".. The boot image
must be exactly the size of either a 1200, 1440, or a  2880 kB floppy, .."
Přitom na všech bootovacích CD která mám po ruce (RH9, FC3, Windows
2000) se objevuje :

$ ls -l /mnt/cdfs/
celkem 0
-r--r--r--  1 root root      8192 led  1  1970 boot.image_0
-r--r--r--  1 root root 647299072 dub  9  1940 sessions_1-1.iso

Tedy bootovací část má jen 8 kiB ! Jak je to možné - je v CDFS chyba
nebo jsou dělané pomocí jiného mechanismu než používá mkisofs ?