optimalni rozdeleni 40 GB disku pro desktop

Michal Čihař michal na cihar.com
Pondělí Červen 6 13:44:19 CEST 2005

Zdravím

On Monday 06 June 2005 13:34, Miroslav Jarosik wrote:
> chystam se prejit na linux a nejsem si jisty, jak idealne rozdelit
> disk na oddily. Bude to desktop v domacnosti (tj. kancelarske
> aplikace, internet, multimedia). Pro system mam urceny 40 GB disk
> (dalsi disky budou pouze na spolecna data popr. zalohovani), pameti je
> 512 MB, distribuce FC3.
> Zkousel jsem najit nejake rady na internetu, ale byly vetsinou obecne.
> Nemam zadne prakticke zkusenosti s velikosti logu, instalaci novych
> verzi distribuce atd. Zatim jsem se dostal k nasledujicimu rozdeleni:
>
> 64 MB boot
> 1024 MB swap
> [...]

12 GB na root mi připadá zbytečně moc, 1024 MiB na var málo, ale záleží na
způsobu použití. Poslední počítač jsem instaloval stylem - malý boot, swap (2
Gib), zbytek lvm, na něm vytvořit nějaké volume pro začátek ne moc velké a až
někde dojde místo, tak daný volume zvětším. Nebo si to aspoň takhle
představuju :-)

--
	Michal Čihař | http://cihar.com