optimalni rozdeleni 40 GB disku pro desktop

Libor Chocholaty libor_ml1 na mts.cz
Pondělí Červen 6 13:45:18 CEST 2005

Miroslav Jarosik wrote:

>Dobry den,
>chystam se prejit na linux a nejsem si jisty, jak idealne rozdelit
>disk na oddily.

Idealni to nebude nejspis nikdy. ;-)

> Bude to desktop v domacnosti (tj. kancelarske
>aplikace, internet, multimedia). Pro system mam urceny 40 GB disk
>(dalsi disky budou pouze na spolecna data popr. zalohovani), pameti je
>512 MB, distribuce FC3.
>Zkousel jsem najit nejake rady na internetu, ale byly vetsinou obecne.
>Nemam zadne prakticke zkusenosti s velikosti logu, instalaci novych
>verzi distribuce atd. Zatim jsem se dostal k nasledujicimu rozdeleni:
>
>64 MB boot
>1024 MB swap
>1024 MB /var

/var bych dal alespon 3GB, protoze si tam updatovaci nastroje cachuji
rpm balicky.

>1024 MB /tmp
>12 GB /

Tohle je diskutabilni, ja davam spis 1GB na / a tak 5GB na /usr a 3GB na
/opt

>zbytek  /home

Ovsem zajimava rada take je dat neco na swap a zbytek na /.
Toz tak, dalsi rada do portfolia. :)

Libor