optimalni rozdeleni 40 GB disku pro desktop

Petr Vyhnal konfera na simerion.net
Pondělí Červen 6 20:03:41 CEST 2005

Miroslav Jarosik napsal(a):

>Dobry den,
>chystam se prejit na linux a nejsem si jisty, jak idealne rozdelit
>disk na oddily. Bude to desktop v domacnosti (tj. kancelarske
>aplikace, internet, multimedia). Pro system mam urceny 40 GB disk
>(dalsi disky budou pouze na spolecna data popr. zalohovani), pameti je
>512 MB, distribuce FC3.
>Zkousel jsem najit nejake rady na internetu, ale byly vetsinou obecne.
>Nemam zadne prakticke zkusenosti s velikosti logu, instalaci novych
>verzi distribuce atd. Zatim jsem se dostal k nasledujicimu rozdeleni:
>
>64 MB boot
> [...]
Zdravim!

Osobne na desktopech mam rozdeleni swap (od pul do 2 GB) a vse ostatni
dostane /. Drive jsem rozdeloval i desktopy na vice oddilu, ale vetsinou
me nekde driv nebo pozdejc misto chybelo a jinde zase prebejvalo. U
serverovych instalaci je to rozumne a dost casto i nutne, ale na desktop
bych se tim netrapil.

Rudiik