optimalni rozdeleni 40 GB disku pro desktop

Martin Mašín masin na atlas.cz
Úterý Červen 7 14:34:46 CEST 2005

Dobre odpoledne,

On Mon, 6 Jun 2005, Miroslav Jarosik wrote:

> Zkousel jsem najit nejake rady na internetu, ale byly vetsinou obecne.
> Nemam zadne prakticke zkusenosti s velikosti logu, instalaci novych
> verzi distribuce atd. Zatim jsem se dostal k nasledujicimu rozdeleni:
>
> 64 MB boot
> 1024 MB swap
> 1024 MB /var
> 1024 MB /tmp
> 12 GB /
> zbytek  /home
>
> Diky za kazdou radu.
> M.Jarosik

 	Ja bych to rozdelil na tri oddily. Swap bych nechal tech 1024 MB,
ktere navrhujete. Zavadet zvlastni oddil na /var nebo /tmp mi na
desktopu prijde zbytecne. Zato bych ale oddelil korenovy adresar / a
/home.
 	Kolik necha na / je otazka, zalezi na tom, kolik toho budete
instalovat. Za rozumnou velikost bych povazoval okolo 5-10 GB. K oddeleni
/ a /home mam dva duvody. Kdyz z nejakeho duvodu budete potrebovat
preinstalovat system (prunik, poskozeny souborovy system a pod.),
staci smaznou oddil, kde je / a datove oblasti se to nijak nedotkne. Pokud
je vse na stejnem disku, musite data zazalohovat a pak zase obnovit. Druhy
duvod je, ze je snazsi zalohovani dat pokud jsou na samostatnem oddilu.
 	S pozdravem

 				Martin Masin

--
Martin Mašín: masin na atlas tecka cz