OT: VNC, XP a licence (Bylo: Ovladani XP z linuxu)

Vaclav Stepan w na zona64.cz
Úterý Červen 7 21:39:15 CEST 2005

> > Na _tohle_ mi potřeba nové licence nepřipadá logická.
> No, me take ne, ale jak uz jsem psal, o omezenosti "klasickeho
> win-VNC"  jsem nemel tuseni.
To neni omezenost VNC :-) Na Win98 si jaksi ,,druhy X-server'' nemate
jak pustit.

> > Chápu že spousta odběratelů této konference má k produktům M$
> > chladný  vztah až odpor, ale kázání bludů nepomůže nikomu. Akorát se
> > při tom  ztrapníme.
> Za kazani bludu se tedy omlouvam, za domaci ukol si nainstaluji VNC
> server pod windows a prozkoumam to.

Mala reserse :-) Viz:
http://www.pcbuyersguide.com/editorials/Editorial-MS_World_Domination_Scorecard.htm
http://www.zefhemel.com/archives/2003/09/06/microsoft-eula

EULA pro XP Professional a Home jsou na:
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/eula.mspx
http://www.microsoft.com/windowsxp/home/eula.mspx

V EULA k XP Home to vypada, ze zrovna takovy software je
z omezeni na ,,device connections'' vyjmuty (Ale beda, jestli zkusite
udelat z XP Home fileserver.)

Ale u XP Pro je tam mimo jine:
Installation and use.  You may install, use, access, display and run one
copy of the Product on a single computer, such as a workstation,
terminal or other device ("Workstation Computer"). The Product may not
be used by more than two (2) processors at any one time on any single
Workstation Computer. You may permit a maximum of ten (10) computers or
other electronic devices (each a "Device") to connect to the Workstation
Computer to utilize the services of the Product solely for File and
Print services, Internet Information Services, and remote access
(including connection sharing and telephony services). The ten
connection maximum includes any indirect connections made through
"multiplexing" or other software or hardware which pools or aggregates
connections. Except as otherwise permitted by the NetMeeting, Remote
Assistance, and Remote Desktop features described below, you may not use
the Product to permit any Device to use, access, display or run other
executable software residing on the Workstation Computer, nor may you
permit any Device to use, access, display, or run the Product or
Product's user interface, unless the Device has a separate license for
the Product.

NetMeeting/Remote Assistance/Remote Desktop Features.  The Product
contains NetMeeting, Remote Assistance, and Remote Desktop technologies
that enable the Product or other applications installed on the
Workstation Computer to be used remotely between two or more computers,
even if the Product or application is installed on only one Workstation
Computer. You may use NetMeeting, Remote Assistance, and Remote Desktop
with all Microsoft products; provided however, use of these technologies
with certain Microsoft products may require an additional license. For
Microsoft and non-Microsoft products, you should consult the license
agreement accompanying the applicable product or contact the applicable
licensor to determine whether use of NetMeeting, Remote Assistance, or
Remote Desktop is permitted without an additional license.

Z cehoz mi prijde, ze zatimco na XP Home lze VNC pouzivat dle libosti
(viz odkaz), na XP Pro by se jednalo o zpristupneni aplikace jinak, nez
s pouzitim Microsoft remote desktop etc. services --- a to je explicitne
zakazano prvnim odstavcem => Tj. je nezbytna licence na produkt i na
druhy stroj. IMHO ale lze z XP Pro ovladat pres VNC jine XP Pro.

Jste nekdo sto potvrdit, jestli to interpretuji spravne i z hlediska
pravnicke anglictiny?

Vaclav Stepan
--
Vaclav Stepan