OT: SI a jednotky datoveho objemu

Pondělí Červen 13 11:22:30 CEST 2005

Dusan Zatkovsky <msk_conf na atlas.cz> wrote:
> Moj osobny nazor je, ze je uplne uchylne menit desiatky rokov zauzivane
> jednotky a vytvarat duplicity, aliasy a nahrady.

nejde o zamenu, ale vytvorenie novych standardov. Vzhladom na to, ze mnohi
ludia znasilnovali stary standard (Kilo vs. kilo) za ucelom lepsieho
integrovania do binarneho prostredia, a z toho vyplyvali mnohe nedoruzumenia
a nejasnosti, ktore mnohe firmy vyuzili v marketingovych strategiach, boli
vytvorene nove prefixy, ktore maju za ulohu tieto nedorozumenia odstranit.

> Odjakziva bolo zname (pokial ma teda pamat neklame), ze kilobit/s je
> 1000bit/s (pretoze bit je najmensia jednotka) a kilobyte je 1024 byte.

nie nie nie. za ucelom odlisenia od prefixu kilo (1000) bolo vytvorene
binarne Kilo s velkym K (1024). Kedze velke K nebolo pouzite, nebol to velky
problem. Bohuzial pri Mega sa to uz nedalo pouzit pretoze velke M uz je Mega
(1 000 000) a male m znamena mili. A tu uz zacal pracovat marketing...

> Kto tomu nerozumel, nemal by dane jednotky pouzivat.

v tom pripade mozes zacat sam...

> Ja sa tiez nesnazim prepocitavat rozne jednotky z jadrovej fyziky alebo
> optiky, pretoze tomu vobec nerozumiem.

> Fakty, na ktory sa odvolava spomenuty dokument ("Some designers of local area
> networks have used megabit per second to mean 1 048 576 bit/s" a "If two
> definitions of the megabyte are not enough, a third megabyte of 1 024 000
> bytes is the megabyte used to format the familiar 90 mm (3 1/2 inch), 1.44 MB
> diskette"), bol problem tych, co tieto chyby urobili. Preco by kvoli chybe
> vyrobcov mali byt menene roky uzivane jednotky?

pretoze ta chyba bola cviastocne v jednotkach samych.
Som zvedavy ako by si sa tvaril, keby ti niekto predaval 1.2288 MB,
1.47456 MB, 12.288 kB alebo 1474.56 kB diskety...

> Priklad:
> Poznam mnoho usekov nasich ciest, kde iduc z bodu A do bodu B narazim na
> tabulu, ze bod B je vzdialeny 85km a o 12km neskor je namiesto 73km uvedenych
> 92km. A nikto kvoli tomu nemeni velicinu km z 1000 m na nieco ine.

pleties si uplne nesuvisiace veci.

Spam = (S)tupid (P)eople's (A)dvertising (M)ethod