OT: SI a jednotky datoveho objemu

Pavel Kraus kraus na caa.cz
Středa Červen 15 13:22:34 CEST 2005

Ctirad Fertr wrote:

> To myslíte vážně ? To, že se pro různě dlouhé "shluky bitů" používá word je
> jedna věc, ale byte byl vždycky jednoznačně 8 bitů.

Možná se pletu, ale pokud si vzpomínám na úvodní kursy práce s
počítačem, které jsem absolvoval v době počítačů PC XT, tak nám tam
tvrdili, že byte je množství dat, které se dá najednou přenést po
sběrnici, tedy dnes (tj. tehdy), v době osmibitových počítačů, 8 bitů.
Sice tehdy už nastupovaly 16-bitové stroje, ale vztah 1B=8b už byl tak
zažit, že se u něj zůstalo. Zpětně pak usuzuji, že než se objevily
8-bitové sběrnice, byl byte menší.

--
Pavel Kraus
CAA CR