Problem s nastavenim iptables

M.Meduna meduna na pors-sw.cz
Čtvrtek Červen 16 08:23:07 CEST 2005

Dobry den,rozchodil jsem NAT s FW na linuxu pres iptables. Vse chodi
dobre,ve vnitrni siti mam WWW, FTP, VPN a MAIL server a z linuxu(brana do
inetu -> 2 sitove rozhrani) forwarduju dotazy pro tyto sluzby do vnitr site.
Ale objevil se problem. Kdyz se pripojuji z vnitrni site na www s ip adresou
vnejsiho sit. rozhrani,tak to nefunguje. Pouzivame DNS na win2k serveru a
nevyresene dotazy se forwarduji na DNS providera. Kdyz zkusim,jestli mi
prelozi dotaz na www,tak je to v pohode. Myslim si,ze je problem s tim
presmerovanim datagramu prichazejicich na vnejsi rozhrani,ktere se
forwarduji do vnitrku. Vypada to,ze pokud ty datagramy prijdou z inetu,tak
se to forwarduje,pokud z vnitrni site,tak jsou zahozeny. Nevim,jestli to tak
opravdu funguje,ale vypada to,ze ano. Napada Vas nekoho,jak to vyresit. Ja
uz jsem vsechny myslenky vycerpal.

POVOLENI na FW:
iptables -A FORWARD -i <inet_rozhrani> -p TCP -d <adresa www> --dport 80 -m
state --state NEW,ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT

FORWARDOVANI:
iptables -t nat -A PREROUTING -p TCP --dport 80 -i <inet_rozhrani> - j
DNAT --to <adresa www:80>

Jinak veskery provoz ve vnitrni siti je povolen. Pokud se pripojim na
vnitrni adresu,tak to funguje. Normalne by to nevadilo,jenze tam jsou asi 4
weby,ktere bezi na stejnem portu a na ktery web se pripojite ovlivnuje
hlavicka HTTP protokolu,ktera obsahuje tu spravnou URL.

--

S pozdravem M.Meduna.