OT: SI a jednotky datoveho objemu

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Červen 16 08:57:59 CEST 2005

Dne čtvrtek, 16. června 2005 7:21 Miroslav BENES <miroslav.benes na zdas.cz>
napsal(a):

> A by se v tom nedělal hokej a aby se dodržela tradice, začal Intel
> vyrábět 16-ti bitový procesor s 8-mi bitovou sběrnicí (8088), že.
>

> Rozhodující byly dva údaje :
> "slovo" (word) == šířka čísla, které lze zpracovat najednou. V dobách,
> kdy byl matematický koprocesor podivín dumající o hlubinách vesmíru a
> zpracovávající sem tam nějaké čísilko co mu prošlo pod rukama, se tím
> rozuměla šířka ALU
>
> "slabika" (byte) == šířka čísla, které se dá jako nejmenší jednotka
> naadresovat v paměti. Vzhledem k tomu, že se počátcích PC přebíraly
> [...]

No a teď by mně zajímalo, jak byste to označoval u jednočipů PIC, které mají
bajt pokaždéjinaknežosmi bitový (třeba 14). Výrobce z marketingových důvodů
říká že má 1,4kB, ale ve skutečnosti se mu tam vleze jenom 1024 čísel.

--

                        Jaroslav Lukesh