Samba a uchylne nazvy suborov - ako zamedzit?

Dusan Zatkovsky msk_conf na atlas.cz
Čtvrtek Červen 16 10:36:13 CEST 2005

> A máte nastaveno správné kódování v sambě a na filesystému?

Ono to ani tak nesuvisi s tymto problemom. Moj problem teraz primarne spociva
v tom, ze nie som v stave dostat na ten notebook vsetky odzalohovane subory
s5. Problem ale asi vznikol tak, ze povodne na tom notebooku bol NTFS, a
teraz je tam FAT32, takze pokial NTFS ma nejake featury navyse, pravdepodobne
pre neho nebol problem dane nazvy suborov akceptovat bez vyhrad, kdezto FAT32
protestuje.

Inou otazkou (na ktoru smeroval moj dotaz) su dokumenty, ktore uzivatelia
zdielaju na linuxovom serveri cez sambu. Zatial to chodi OK, ale velmi rad by
som sa zbavil 'nacionalnych' nazvov suborov a predisiel tak (mozno) buducim
problemom. Odhliadnuc od toho, ze niekedy je dost problem, ked niekto pouziva
linux, oo.org a chce v terminaly napisat "oowriter /mnt/samba/Súbor\ ktorý\
obsahuje\ to\ čo\ hladám.xls" na anglickej klavesnici. Jednoducho si myslim,
ze mena suborov nemaju co obsahovat nestandartne znaky (na to sluzi obsah
toho suboru) a nic ma nevie vytocit, ako ked debilosoft office pri ukladani
noveho suboru vezme prvy riadok (?) textu a sproste z neho vytvori meno
suboru.

--

S pozravom,
Dusan Zatkovsky