Samba a uchylne nazvy suborov - ako zamedzit?

Roman Fordinal aben na webcom.sk
Čtvrtek Červen 16 11:19:27 CEST 2005

Dusan Zatkovsky wrote:

> [...]
> spociva v tom, ze nie som v stave dostat na ten notebook vsetky
> odzalohovane subory s5. Problem ale asi vznikol tak, ze povodne na tom
> notebooku bol NTFS, a teraz je tam FAT32, takze pokial NTFS ma nejake
> featury navyse, pravdepodobne pre neho nebol problem dane nazvy suborov
> akceptovat bez vyhrad, kdezto FAT32 protestuje.
>
> Inou otazkou (na ktoru smeroval moj dotaz) su dokumenty, ktore uzivatelia
> zdielaju na linuxovom serveri cez sambu. Zatial to chodi OK, ale velmi rad
> by som sa zbavil 'nacionalnych' nazvov suborov a predisiel tak (mozno)

toto je ale IMHO krok spet.
tvoj jediny problem je v tom ze notebook mal NTFS a teraz ma FAT32 ktora
nezvladne UTF-8.
UTF-8 je standard a ked potrebujem vytvorit adresar s diakritikou tak ho
proste vytvorim. Predpokladam ze mas podobne prostredie ako my tuna vo firme
a nieje to problemom. mame tu notebooky, windows a linux desktopy, priamy
pristup na server cez XDMCP ale i cez sambu a je to len vec urcitych
pravidiel vo vytvarani suborov a adresarov.
Pokial totiz potrebujem napriklad vytvorit adresar ktory obsahuje
diakritiku, pretoze ten adresar reprezentuje nazov klienta alebo
projektu, etc... tak proste bude s diakritikou.
musis si ujasnit co chces ty a co chcu ludia - technologia ma byt
prostriedkom k uspokojeniu potrieb a nie aby obmedzovala ludi.