vi:) ok, uz je to OT

Martin Kraus martin.kraus na infonet.cz
Pátek Červen 17 11:47:41 CEST 2005

On Fri, Jun 17, 2005 at 11:06:28AM +0200, Peter Surda wrote:

> Zastavam nazor, ze rozne tooly su rozne vhodne na rozne ulohy. Preto aj pouzivam
> rozne distribucie, editory, programovacie jazyky, ...

kvalitativne rozdilne. pokud jsou ovsem dve distribuce, ktere delaji totez,
tak si clovek vybere tu, ktera je mu blizsi. je podstatny rozdil, srovnavate
li cat a emacs pro editaci textu a srovnavate-li nvi a vim, nebo debian a
redhell. debian
pro mne dela vse, davam ho na servery a mam ho i na desktopu a nemohu si vubec
stezovat. ve srovnani s takovou veci jako mandrake jsem na tom o poznani
lepe:)

pokud jsou veci vzajemne zastupitelne a clovek umi jednu a nepozaduje
zadnou specifickou funkcnost, je krajne neekonomicke(ve smyslu vynosu a
obetovanych
vynosu) ucit se s velkym mnozstvim ostatnich nastroju jen proto, ze by mozna
nejaky z nich mohl vyhovovat take. nevidim duvod najit si stranku s odhadem
400 editory a vzit to abecedne jen proto, abych je vsechny znal.

nedostatek znalosti je zakladnim problemem tohoto sveta, a nemluvim pouze o
znalostech
nabyvanych studiem na univerzitach. clovek proste musi "optimalizovat"(jak ja
to slovo nemam rad) v situaci krajni neznalosti. duvera a ocekavani postavene
na malem mnozstvi konkretnich znalosti a par vypozorovanych pravidlech
fungovani okolniho prostredi je vse, co clovek ma. snazit se to prekonat je
nakladne a v konecnem dusledku stejne nemozne, z duvodu stale meniciho se
prostredi, ktere chceme poznat.

je pak otazkou, ja moc zdroju chce clovek venovat uceni se a procvicovani
ovladani dvou nastroju, ktere delaji to same s nepatrnymi rozdili. z tohoto
duvodu se nebudu ucit vim, protoze je to pro mne neekonomicke. mam mnoho
dalsich veci, ktere musim udelat, nez se ucit s necim, co nepotrebuji. kdyz
bude okurkova sezona tak ano, ovsem to ted opravdu neni:)

mk