Pad Apache na Linuxu

Dracula007 dracula007 na atlas.cz
Pondělí Červen 20 16:43:54 CEST 2005

Imho chybi par informaci - v cem je to napsane (php ?) a na jake
databazi to bezi (mysql, postgresql ?).

Ani ta nekonecna smycka by to nemela polozit tak ze to "padne na
hubu" - v nejhorsim to na nejakou dobu sezere cpu a pak to zase pusti.
Na jakou dobu to sezere ale zalezi na okolnostech - pocita se do toho
pouze cisty cas straveny v PHP skriptu a nikoliv napriklad cas
potrebny na vykonani SQL dotazu. (Coz ale muze byt velmi dlouho.)

Nicmene muzete zkusit to ze si kazdy SQL dotaz PRED vykonanim nekam
zapisete a pokud to spadne tak muzete zpetne zjistovat jestli to
zbuchlo kvuli nejakemu narocnemu dotazu nebo tak neco. Samozrejme to
predpoklada ze tam mate nejakou mezivrstvu pres kterou pouzivate
databazi, protoze prepisovat vsechny knihovny ve kterych je
mysql_query() by se mi tedy vazne nechtelo ...

V praci jsme meli jeden podobny problem - databaze najednou prestala
stihat vyrizovat dotazy. Pricina byla trivialni - zapomnel jsem tam
udelat jeden index na tabulce s cca 2 miliony zaznamu. Dlouho to
fungovalo bez jakychkoliv problemu ale najednou mirne vzrostl pocet
navstevniku a buch - zacaly se hromadit dotazy.

Dalsi zajimava informace by mohla byt jak se ty procesy (apache a
spol) jevi pri vypisu. Jsou tam? Jsou zombie nebo jak vypadaji.

t.v.