DNS providera a klienti vnitrni site

Martin Kraus martin.kraus na infonet.cz
Čtvrtek Červen 23 15:28:11 CEST 2005

On Thu, Jun 23, 2005 at 02:03:46PM +0200, aldrtik wrote:

> Mel jste na mysli cache DNS server. Bez doplneni forwarder(s) providera
> by byl nejspis pomalejsi.

no pomalejsi bude o tu providerovu cache. na druhou stranu resolv po lokale
bude asi neskonale rychlejsi. u opakovanych pristupu(coz asi bude to
nejcastejsi) zase usetrite. ja to pouzival a bylo to v pohode. po chvilce jsou
tam nacachovane zaznamy, ktere nejcasteji pouzivate, takze tam je to v pohode.

> [...]
> Dynamicky by se pridelily udaje pro pripojeni stroje s maskaradou - zde
> neni problem.
> Problem je v tom, jak DHCP na privatnim rozhrani pro klienty tuto
> polozku (DNS providera) ziska bez toho, aby se do konfiguraku napred
> naklepala rucne.
>
> Zeptam se blbe - na maskarade skriptem prekopirovat polozky "domain" a
> "nameserver" z resolv.conf  do "option domain-name" a "option
> domain-name-servers" v dhcp.conf, nebo je uz neco hotoveho primo pro
> ucel sdileneho pripojeni k internetu a jen o tom nevim?

ja to vzdycky hned odinstaluju, ale myslim, ze v debianu balik "resolvconf"
nejak poskytuje lepsi pristup k nastaveni resolvu co ruzne pocitac dostane z
ruznych smeru(pppd atd.). ja to nikdy nezkoumal a nepouzival, ale myslim, ze
to ma hooky na ruzne sluzby,takze dhcp by snad melo byt schopno si z toho brat
informace.
ale muzu kecat. "apt-cache show reslovconf". ale mohlo by to delat co chcete.
mk