DNS providera a klienti vnitrni site

Martin Kraus martin.kraus na infonet.cz
Čtvrtek Červen 23 21:33:17 CEST 2005

On Thu, Jun 23, 2005 at 04:08:33PM +0200, aldrtik wrote:

> Je to tak.

> Privatni dynamicka.

> Tak tady nevim co myslite - protoze neznam ISP hantyrku/technologie.

> Prozatim jen jednoho ISP.

> Slo mi o nejblizsi DNS, jehoz adresu stejne momentalne neznam.
tak spravuju pritelkyni doma server od jakehosi providera, dostavaji normalne
tupe ip. mam linuxovy debianovsky router, bezi mi na nem dhclient pro externi
interface do internetu, dhcpd pro pocitace uvnitr a dns pro dns-cache a jede
to jako vino. za tri roky jsem na nej sahnul asi dvakrat, naposledy pred
rokem.
vlastni dns ma mnoho vyhod, rychlejsi odezvy resolvu na lokale, utahne to
skoro kazdy router(bezi to na 166 pentiu, 32mb ram), nezavislost na externim
dns serveru providera.
zapor je pouze jeden, a to, ze provideruv dns server ma nacachonao mnohem vice
odpovedi, ovsem to je otazka prvniho resolvu. kazde dalsi jsou jiz podstatne
rychlejsi nez by tomu bylo u providera.
myslim, ze nez skriptovat a ojebavat dhcpd.conf, je vlastni dns mnohem lepsi
reseni. nekdy zjistite, ze treba budete chtit i lokalni domenu, ja to doma
pouzivam na par jmen, nechce se mi porad tukat adresy.

mk