OT: soft patenty - vzorovy dopis

Martin Kraus martin.kraus na infonet.cz
Sobota Červen 25 12:14:45 CEST 2005

On Fri, Jun 24, 2005 at 09:09:45PM +0000, Pavel Stehule wrote:

> Tady se musim zastat programatoru. Nejsme jini nez jsou ostatni. Neznam
> zadnou profesi, vyjma politiku, jejiz zastupci by meli objektivni pohled. Je
> dost programatoru, kteri si hovi v zavetri, jako ostatne fura lidi, kteri si
> zavetri dokazou najit, a dost tech, ktery by to nebavilo, a maji celkem dost
> objektivni nazory. Kdyby to byli jen programatori, co jsou mimo, svet by byl
> krasnej. Nejde jen o to co chce clovek videt, ale take co muze videt.

vzdyt to jsem nikdy nerekl ze jsou programatori jini nez ostatni. kazdy ma
pohled z oblasti, kde zije a pracuje a ten generalizuje na vse. muj pohled na
svet je take poznamenam tim, co delam a co studuji. nikdy jsem netvrdil ze
programatori jsou na tom nejak hur nez vsichni ostatni. (nebudu komentovat na
"objektivite" pohledu politiku,ti nejsou zadnou vyjimko:) )

programator vidi problem, provede hodnoceni a vymysli reseni. a je to.
jednoduche. to je normalni a spravne. jenze ja vidim problem, pak vidim ruzna
hodnoceni, pak vidim jejich reseni a pak me napadnou dusledky takovychto reseni
do budoucna. to ale vetsina programatoru neresi. pro ne jsou jednotlive
problemy oddelene. jinak by ani nic nemohly udelat:)
v jejich praci je to bonus. v jejich pohledu na svet me to pripada trochu
omezene.
ovsem neni zadny "lepsi" pohled na svet, protoze to by vyzadovalo jiz znat ten
"spravny" pohled na svet, aby jsme mohli porovnat. jedine co nam tedy zbyva je
diskutovat a presvedcovat.

mk