Jak na telekonferenci

Petr Balas petr-news na balas.cz
Sobota Červen 25 17:29:10 CEST 2005

Petr Skoda wrote:

> Problemum se Skype nerozumim - proc by me nekdo mohl monitorovat apod,
> nebo to nemuzu prislusneho daemona nahodit a shodit kdy se mi libi ?

Muzete ho shodit kdykoliv. Ale kdyz ho shodite, tak se vam nikdo nedovola.

> Co me ma kdo pres meho klienta dale lezt - to je neco jako P2P sit, kde
> nemuzu zakazat sdileni spojeni ?

Pokud oba volajici maji verejnou adresu tak se spoji a komunikuji. Pokud ma
verejnou adresu jeden, tak spojeni vyvola ten s neverejnou adresou a
komunikuji. Problem nastane, pokud oba volajici maji neverejnou adresu.
Skype mohl zacit provozovat servery co by v takovem pripade zprostredkovaly
spojeni. Ale to neudelal (protoze velke naklady). Misto toho vyuzili svych
zkusenosti s P2P sitemi a temito pomocnymi servery se stavaji klienti s
verejnou adresou na tlustych linkach. Skype se tim pochopitelne nechlubi a
pochopitelne to nelze zakazat (jinak to vsichni zakazi a Skype prestane
fungovat).

> Proc to proboha Linuxova komunita pouziva, kdyz je to close-source v
> binarce a nikdo do toho nevidi ? Pripada mi to jako zaprodani ideam
> na kterych je Linux zalozen - to je ze je Skype spyware je jasne,
> jak jinak realizovat Orwella nez nachytat lidi na mamon (usetreni za
> telefony)

IMHO neni Skype spyware (proc by melo? a ono by se to vykecalo a zlamalo jim
vaz a zivi je SkypeIn a SkypeOut). Jiste, byl bych mnohem radeji za
opensource reseni ale toto jedine funguje (zavolaji si dva lide bez verejne
adresy) a maji jej vsichni mi znami.

--
Petr Balas - petr at balas dot cz