Option GlobeTrotter EDGE COMBO

Lukas Zapletal lukas.zapletal na qcm.cz
Neděle Červen 26 19:43:33 CEST 2005

Dobry den,

testuji tuto kartu a bohuzel se mi ji nedari zprovoznit ve stejnem
duchu, jako starsi typ (GPRS). PCMCIA subsystem kartu sice najde,
ideitifikator souhlasi, avsak pocitac nepipne. V logu mam take spoustu
hlasek o vytvareni zarizeni /dev/tts/0 (asi 10x to vytvori, pak teprve
ttyS4).

ttyS04 at port 0x02f8 (irq = 3) is a 16550A

Pokousel jsem se ji vnutit binarni CIS soubor pro GPRS variantu, ale
nepomohlo to.

K modemu se sice pripojim, ovsem odpovedi mi modem vraci jakoby
"zakodovane", jsou to netisknutelne znaky. Zkousel jsem vsechny ruzne
bitrates i soft/hardwarove toky dat v minicomu - bez uspechu.

Mala ukazka:

teepee etc # wvdial TMobile-GPRS
--> WvDial: Internet dialer version 1.54.0
--> Initializing modem.
--> Sending: ATZ
 [1e]0
--> Sending: ATQ0
  [18][7f]
--> Re-Sending: ATZ
 [1e]0
--> Modem not responding.

(v hranatych zavorkach hexa kody vracenych znaku, stejne je to v
minicomu)

Pritom zde je report, ze karta bezi:

http://www.pharscape.org/index.php?option=com_content&task=view&id=32&Itemid=53

ps - kdyz jsem SIMku od T-Mobile zkousel v jinych zarizenich, uspesne
jsem se pripojil, ovsem nekolik sekund po navazani spojeni druha strana
zavesila - nevite, jestli na T-Mobile GPRS je potreba nejake specialni
nastaveni pro PPP daemona? zde je moje konfigurace:

[Dialer TMobile-GPRS]
Modem = /dev/ttyS4
Baud = 115200
Init1 = ATZ
Init2 = ATQ0 V1 E1 S0=0 &C1 &D2
Init3 = AT+CGDCONT=1,"IP","internet.t-mobile.cz"
Area Code =
Phone = *99***1#
Username = dummy
Password = dummy
Ask Password = 0
Dial Command = ATD
Stupid Mode = 0
Compuserve = 0
Force Address =
Idle Seconds = 3000
DialMessage1 =
DialMessage2 =
ISDN = 0
Auto DNS = 1

ze by to bylo tim dummy? co tam ma spravne byt?

pokud bych mel shrnout sve dosavadni snazeni v testovani PCMCIA GPRS/
EDGE karet tak:

SonyEricsson GC85 - naprosto bezproblemova, EDGE/GPRS jede jako po
masle, muzete ji vyndavat a zase strkat zpatky do aleluja, stabilni
(vanilla jadro 2.6.11.cosi)

Siemens MC45 - nutny patch do kernelu, tusim ze je to v mm
patchsetu, ale jede - je to ovsem jen GPRS karta (rozjel to nekdo bez
toho pcmcia_cs.c/h patche?)

Option GT EDGE Combo - zatim se mi nedari zprovoznit, ale soude podle
stability GPRS varianty to nebude zadna slava (pry je nutne cardctl
suspend; cardctl resume a podobne vylomeniny pred navazanim spojeni)

jeste hodlam otestovat Nokii 6230 pres BT - tam by ale nemel nastat
zasadni problem, jen by me zajimalo, jestli pujde u toho telefonovat,
jako u ADSL, ale mam takove tuseni, ze asi ne :-)

--
S pozdravem / Best regards
Lukas Zapletal