30 denni Eval verze RHEL 4, 3, 2.1 (vsechny platformy) zdarma

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Úterý Březen 1 13:30:04 CET 2005

On Tue, Mar 01, 2005 at 11:20:01AM +0100, Zdenek SUTR Kaminski wrote:
> Zdravim,
>
>  bud jsem slepy a nebo nevidim, no de facto to znamena, ze pokud si
> legalne stahnu RHEL4 ES (mam na to 30 dni od registrace) a nainstaluji na
> server(y), tak jej mohu legalne pouzivat nejen tech 30 dni? Samozrejme
> pripadne updaty si jiz musim zaridit sam...
>
> Opravte mne prosim nekdo poskytnutim URL, kde se o tom pise.

Podle https://www.redhat.com/licenses/rhel_trial.html musite po uplynuti
30 dni zakoupit licenci, pokud chcete dale sluzbu (RHN - Red Hat
Network) pouzivat, tj. stahovat aktualizace.

Dale treba http://www.redhat.com/legal/legal_statement.html

EULA, GPL a ostatni licence vam umoznuji pouzivat produkty, jejich
zdrojove kody atd. RH jako takovy si brani pouze ochranne znamky. Ty
nesmite dale sirit.

Od RH si kupujete podporu v podobe RHN (Red Hat Network) pro managment
stoju a instalaci aktualizaci, kupujete si SLA (Service Level
Agreenment), kde podle ceny muzte ziskat reakci na problem do nejakeho
casu. Oboje je vazane na nakup licence.

http://www.redhat.com/software/rhn/
http://www.redhat.com/support/service/sla/

Eval vam dava zdarma licenci pro casove omezene vyuziti RHN. Po jejim
vyprseni nemate na RHN (aktualizace) narok. Nemate narok ani na podporu,
ale muzete zdarma pouzivat verejnou Bugzillu:

https://bugzilla.redhat.com/bugzilla/

Vzdy se zduraznuje, ze platite za sluzby, ne za SW viz:

http://www.redhat.com/about/corporate/trademark/guidelines/page9.html

Cili ted RH si tam muzete nechat (alespon jsem si nevsimnul, ze by to
nekde explicitne bylo zakazane). Nicmene ja bych po vyprseni Eula
odstranil jejich loga (v pripade, ze bych nekoupil licenci). To muzete
tak, ze nahradite vsechny postizene baliky (tj. napr. preinstalujete
vsechny baliky s *TL* a *tao* v nazvu, ktere naleznete v klonu Tao
Linuxu).

Ty znamky vyjadruji fakt, ze to je jejich produkt, cili muzete tu verzi
z Eula dale pouzivat BEZ naroku na podporu a dalsi aktualizace. Nesmite
ji sirit dal.

To plati i pro pripad, kdy byste chtel z RHN stahnout z jedne licence
balik (update) a pouzit ho i na dalsi stroje. EULA tohle vylucuje (tj.
jedna licence = jeden stroj s jednou instalaci).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz