OT: Re[2]: postgres nestiha ...

Pavel Stehule stehule na kix.fsv.cvut.cz
Úterý Březen 1 21:02:54 CET 2005

In article <4223908F.70405 na mavipet.sk>, Marek Blasko wrote:

> ;-))) inak ono casto staci na takuto tabulku pustit vacuum a analize ono
> to vycisti zmazane veci a zoptimalizuje ulozenie dat podla vykonavanich
> ukonou (ja som sa stim dost natrapil pri radiuse)

Abych to upresnil. VACUUM uvolni prostor alokovany zrusenymi radky. VACUUM
FULL provede zdrcnuti, tj. presouva radky mezi bloky, tak aby se
minimalizoval pocet bloku. VACUUM ANALYZE aktualizuje statistiky tabulky -
pocet zaznamu, rozdeleni. Na zaklade techto statistik se dohledava optimalni
plan pro provadeni dotazu. Pokud mate PostgreSQL 8, pouzivejte pg_autovacuum
- pracuje spolehlive a zbavi Vas starosti s rozhodovanim, kdy spoustet
VACUUM. Jinak doporuceni VACUUM FULL nepouzivat rutinne, VACUUM alespon
jednou denne, VACUUM ANALYZE kdykoliv pridate nebo zrusite vetsi pocet
radku.

Jako optimalizaci ulozeni dat by se dal brat prikaz CLUSTER, ktery fyzicky
setridi zaznamy podle indexu.

Zdravim
Pavel Stehule