Transcode, Kino -- delsi

Václav Ovsík vaclav.ovsik na i.cz
Středa Březen 2 09:26:52 CET 2005

On Tue, Mar 01, 2005 at 11:58:30AM +0100, Josef Polách wrote:
> Zdravím všechny a jdu s dotazem:
>
> Převedl jsem film a výsledek vypadá hodně jinak oproti
> originálu. Přesněji:
>
> Pomocí Transcode převádím video z .vob do .dv (aby mi to
> Kino -- stříhací program -- byl vůbec schopen otevřít).
> Výsledkem je ale mozaika, stíny jsou zelené, světla růžová,
> spodní pruh je celý zelený, v horních dvou řadách je 2 krát
> a čtyřikrát tentýž frame:

No - tento postup, je ponekud nestatny. Tedy Analog ->
komprese MPEG2 -> komprese DV a pak mozna zase komprese MPEG2,
ale budiz.

Zkuste to prevest pomoci mencoderu, kdyz uz mate mplayer

zito na bobek zito $ mencoder -ovc help
Available codecs:
   copy     - frame copy, without re-encoding. Doesn't work with filters.
   frameno  - special audio-only file for 3-pass encoding, see DOCS.
   raw      - uncompressed video. Use fourcc option to set format explicitly.
   nuv      - nuppel video
   lavc     - libavcodec codecs - best quality!
   vfw      - VfW DLLs, currently only AVID is supported.
   qtvideo  - QuickTime DLLs, currently only SVQ1/3 are supported.
   libdv    - DV encoding with libdv v0.9.5
   xvid     - XviD encoding

Tedy zalezi jak to mate prelozeno, ale podporu libdv tam snad mit
budete.

Jinak u toho transcode bych zkusil optionu na prohozeni RGB BGR nebo tak
nejak (ted tady nemam transcode, snad je to -k, ale fakt nevim).

Ale jak dal pisete o tech framech, to je fakt zvlastni - nejakej problem
codecu.

Zkousel jste pustit to DVD pres

mplayer dvd://
?

> největší fantazii nepřipomíná původní film, Mplayer to
> přehraje, v podobě popsané výše. Když jsem to převedl do

Aha, takze mplayer to taky neprehraje? Tak to je nejake divne. Mate
zkompilovany posledni mplayer? Kdyztak si stahnete poslednio verzi libdv
a mplayeru a prelozte a zkuste.

> dvraw (prý je to formát, který se dá nahrát zpět do kamery,
> což mi sice na nic není, ale budiž), už to načetlo i Kino v
> popsané podobě. Pořád to ale zdaleka nevypadá jako původní
> barevný film.

dvraw bych preferoval. Je to prosty DV stream. Pak se jeste pouziva AVI,
ve kterem je DV stream + navic vyextrahovane zvukove stopy, ale to ma
smysl jenom se starsimi programy, ktere maji problem s tim prostym DV.

> Co mohu mít špatně? Je to Slackwaru 9.1, takže programy jsem
> kompiloval tak dlouho, dokud jim nic nechybělo, Transcode je
> verze 0.6.14.

Aha, takze jste si to uz kompiloval sam. Hmm.
Tak to jsem Vam asi moc neporadil :-(.
--
Zito