gcc a asociativni pole

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Středa Březen 2 13:09:06 CET 2005

On Wed, 2 Mar 2005, Martin Duda wrote:

> tvorim tady jednu aplikaci, ktera nacita z textoveho souboru dvojici
> retezcu oddelenych mezerou. Nactena data ulozim do struktury a pridam do
> vazaneho retezce struktur: Delka vazaneho retezce struktur neni predem
> znama - momentalne cca 7000 objektu. V dalsim kroku potrebuji
> pristupovat k ulozenym datum ve strukturach. Problem je, ze sekvencni
> pristup je pomaly/nepruzny. Proto by se mi hodilo vybudovat vedle
> asociativni pole (jako je napr. v gawk), kde indexem bude napr. jedna z
> datovych polozek a hodnotou ukazatel na danou strukturu. Hledal jsem

To co potrebujete se jmenuje hashovani - tedy nejaky "chytrejsi" pristup
do pole/spojaku, nez sekvencne, a to v zavilosti na hodnote klice, ke
ktere chcete pristupovat.

Bud si to muzete implmenetovat sam, neni to tak tezke (pro nejake snadne
hashujici funkce a hashovaci algoritmy na reseni kolizi (linearni
hashovani, srustajici hashovani, atd)) a muze to byt zajimave cviceni.

Nebo muzete, pisete-li v C++, vyuzit hashovaci mapu, ktera je soucasti STL
a umoznuje presne to co potrebujete.

Jazyk C sam o sobe, ze sve podstaty, nic jako asociativni pole nema
(nastesti).

--
JiKos.