modprobe.conf

OldFrog oldfrog na volny.cz
Sobota Březen 5 03:25:37 CET 2005

Karel Salavec wrote:
> [...]

soubor /etc/modules.conf nebo /etc/modprobe.conf (jmeno se zmenilo
v prubehu verzi) je konfiguracni soubor programu modprobe, tento
program umi pri urcitych udalostech (pristup k neexistujicmu zarizeni)
nebo na pozadani (prikazem modprobe) nacist modul vcetne zavislych
modulu (mezi moduly existuje hiearchie zavislosti), k nacitani
jednotlivych modulu vola modprobe program insmod, ktery neumi resit
zavislost mezi moduly, modprobe je tedy nadstavba insmod

modprobe umi dale rozlisil verzi jadra, umi zavest modul s definovanymi
parametry, po nebo pred zavedenim modulu umi spustit nejake prikazy
apod., je to dost komplexni nastroj

vy si muzete zavest moduly pomoci insmod nebo pomoci modprobe a stejne
tak si mohou vybrat i inicializacni skripty systemu, to uz je zalezitost
konkretni distribuce a pouziteho schematu, v pripade FC vam k tomu nic
nereknu, snad jen, ze se leckde pouziva sada skriptu a nastroju pro
detekci hardwaru zvana hotplug, ta muze vyvolat vrasky na cele i otrlemu
linuxakovi...

shrnuto - vase informace byla spravna ale neuplna, modprobe.conf je jen
clanek v soukoli, ktere se rozbiha pri zavadeni systemu

uzivatele FC vam pripadne poskytnou praktictejsi informace, predevsim
pokud mate nejaky konkretni problem

Ondrej Nemecek alias 'OldFrog'