OT: Re: detach X session

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Sobota Březen 5 10:19:25 CET 2005

On Sat, Mar 05, 2005 at 07:20:25AM +0100, Zdik Kudrle wrote:
> Kdyz si pustim wmnet v pres iXy, sebere mi celou sit, kdyz si ho pustim pres
> VNC, _bez_ ztratove komprese (kterou podporuje tusim TightVNC), tak mi vezme
> 50kB/s. Neni tady trosku nepomer???
Je.

> Pro mne z toho plyne jedine: prestoze asi budu nucen pouzivat X protokol do
> konce zivota (behem nehoz nehodlam z UNIXovych systemu odejit :), vim o nem,
> ze je to otresne zmrsena technologie, ktera by zaslouzila vyhodit z okna.
Tuna by som si dovolil nesuhlasit. Problem podla mna nie je v protokole, ale
v tom, ako debilne ho niektore programy pouzivaju. Iste by bodlo, keby nemusel
byt synchronny, ale primarne by sa mali opravit programy. Ani v X servroch
podla mna taky velky problem nie je, za poslednych 5 rokov XF86/X.org spravili
vyrazny pokrok.

Jednou z tychto programatorskych chyb je prilis casty update alebo poll.
Druhou chybou je "synchronne myslenie" namiesto asynchronneho alebo threadov.
Tretou chybou je mylny predpoklad, ze niektore operacie su rychle takze tam
mozeme plytvat.

Navrhujem jednoduche riesenie: autorov tychto inteligentnych programov
prinutit pouzivat x terminaly (najlepsie cez dial-up), a potom to sami
opravia, ked zbadaju, ze im praca trva 10krat tolko.

> Jenom nechapu, jak to delali v tech osemdesatych letech, kdy technologie
> byly nekde uplne jinde.
Mozno boli vtedy lepsi programatori.

> --ZK
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
                        Don't drink and su.