OT: Re: detach X session

Zdik Kudrle xkudrle na fi.muni.cz
Sobota Březen 5 07:20:25 CET 2005

> VNC tieto "killery latencie" zvlada omnoho lepsie. Je to sice stale
> pomalsie ako lokalne, ale je to uz znesitelne a hlavne nie su blokovane
> ostatne GUI elementy. Encodingy som skusal vsetky a najlepsie mi vysiel
> copyrect, lebo zrejme ako jediny "chape" scrollovanie vo vnutri okna.
> Jedinu nevyhodu (subjektivne) vidim v tom, ze nejde prepinat klavesnice.

Osobne na tomto 'boji' X vs. VNC vidim docela otazku k diskuzi:

iXy jsou daleko starsi (tzn. by mely byt rychlejsi, protoze kdysi davno
byly stroje sunky), sofistikovanejsi (viz velikost X serveru a VNC
klienta), 'lepsi', atd. protokol nez VNC popr. RDP. A presto z vlastni
zkusenosti musim rict ze rdesktop na Widle mi mnohdy funguje _daleko_
rychleji nez remote X session na Linux, prestoze se v obou pripadech na
obrazovce nic nehybe a VNC lautr to stejne. Kdyz si pustim wmnet v pres
iXy, sebere mi celou sit, kdyz si ho pustim pres VNC, _bez_ ztratove
komprese (kterou podporuje tusim TightVNC), tak mi vezme 50kB/s. Neni tady
trosku nepomer???

Pro mne z toho plyne jedine: prestoze asi budu nucen pouzivat X protokol
do konce zivota (behem nehoz nehodlam z UNIXovych systemu odejit :), vim o
nem, ze je to otresne zmrsena technologie, ktera by zaslouzila vyhodit z
okna. Cele problem iXu je IMHO schovan v neuveritelne nabubrelem API,
ktere vlastne ani neumi, co clovek z 90% potrebuje (coz je vsak
zpusobeno zpetnou kompatibilitou a zcela rozdilnymi predstavami
o fungovani grafickeho rozhrani v dobe vzniku iXu od dnesni skutecnosti).

Jenom nechapu, jak to delali v tech osemdesatych letech, kdy technologie
byly nekde uplne jinde. Na mem 2.4Ghz procesoru nektere nesmysly kvuli
iXum zabiraji neuveritelne procento CPU (jenom tak napriklad: zkuste si
nastavit sloppy focus ve vasem WM a prejizdejte myskou pres okraj okna.
Muze mi nekdo vysvetlit, proc zmena okna (ne jeho prekresleni, jenom jeho
focus) zabere nemale % CPU?) a tehdy ty X terminaly jely na RISC CPUs s
taktovaci frekvenci 33Mhz. Je pro mne nepochopitelne, jak to mohlo byt
vubec pouzitelne...

--ZK

 comp: Penguin.PHP.SQL                  mailto:xkudrle na fi.muni.cz
 misc: music.philo.1984			  http://www.fi.muni.cz/~xkudrle
----------[ The Spice extends life, the Spice expands consciousness ]----