OT: Re: detach X session

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Sobota Březen 5 15:37:46 CET 2005

On Sat, Mar 05, 2005 at 02:08:57PM +0100, Milan Keršláger wrote:

> Pouzivate velkou barevnou hloubku, velke rozliseni, vase karta neumi
> akceleraci nebo na to nemate ovladac nebo mate velmi hloupy window
> manager (i kdyz mozna barevny).

BTW: Abychom dosahli rozumneho vykonu, je potreba neco jako VNC, tj. na
serveru budete mit v pameti cely "obraz" a na klienta budete jen
inteligentne prenaset zmeny. Klient pak bude velmi trivialni.

Proc to je s pomoci X takove hrozne? Prvnim duvodem je architektura
klient-server a jejich nezavislost (tj. aplikace muze bezet jinde, nez
kam posila vystupy, odkud bere vstupy a dokonce muze mit nekolik oken na
ruznych terminalech). To Windows neznaji a nejsou tim take zatizeni.
Take nikdo pro navrhovani X nepomyslel na to, ze byste takove reseni
chtel. Tenkrat bylo cilem pustit aplikaci na jinem stroji a vystup
ponechat na relativne chytrem terminalu. A k tomu jako bonus hlavne
dostat architekturalni nezavislost. Tj. v jejich modelu se napriklad
nepocita s interakci X terminalu s aplikaci spustenou jinde a s Windows
managerem spustenym mistne [nebo take jinde] (tj. lze na 1 displeji
kombinovat vice aplikaci z ruznych mist).

Druhy duvod je fak, ze volne dostupne reseni proste zatim neni. Asi se
nikdo nepustil bez naroku na plat do tak velkeho ukolu. Mozna je to i
tim, ze ta problematika je hodne slozita a najit spravnou cestu nebude
jednoduche. I kdyz si myslim, ze VNC by se dalo dotahnout (a tusim tam
byl komercni fork).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz