Teorie: zabezpečený (+ mobilní) VoIP

Josef Smidrkal josef.smidrkal na mensa.cz
Neděle Březen 6 12:16:26 CET 2005

Jan Cervenka píše v Ne 06. 03. 2005 v 11:30 +0100:

> program na www.skype.com umi prochazet masq + firew a ma klikenta pro win i
> linux - komunikaci sifruje. Video nepodporuje.
>
> Honza

Skype používá proprietální protokol a masq prochází díky proxyserveru ve
švýcarsku. Když volám z Prahy do Mostu, proč mám volat přes Švýcary?

Uvažoval jsem spíš o umístění serveru na páteři (v serverhousu) a ten
pak používat jako proxy pro H.323 či SIP. Ale přiznám se, že nápad je to
čerstvý a zatím nejsem z informací kolem těchto protokolů moc moudrý...
Nenašlo by se nějaké howto pro SIP? VoIP-Howto zmiňuje jen H.323...
Případně, dá se celá síť vybudovat na IAX/IAX2?

Díky. Šmidrkal