Re[2]: Teorie: zabezpečený (+ mobilní) VoIP

Michal Rybárik michal na rybarik.sk
Neděle Březen 6 23:34:06 CET 2005

JS> Uvažoval jsem spíš o umístění serveru na páteři (v serverhousu) a
JS> ten pak používat jako proxy pro H.323 či SIP. Ale přiznám se, že
JS> nápad je to čerstvý a zatím nejsem z informací kolem těchto
JS> protokolů moc moudrý... Nenašlo by se nějaké howto pro SIP?
JS> VoIP-Howto zmiňuje jen H.323... Případně, dá se celá síť vybudovat
JS> na IAX/IAX2?

podla mojich skusenosti h323 cez NAT chodi nie velmi dobre. SIP je na
tom lepsie. IAX s tym absolutne nema problemy, lebo pouziva len jeden
port. samozrejme ze sa da vybudovat cela siet na IAX, mozete bud
vyuzit hardwarove prevodniky na analogovy port "IAXy" ktore vyraba
tusim priamo Digium, alebo mozete ako softwaroveho klienta pouzit
asterisk, ktory bude robit konverziu medzi IAX a zvukovou kartou. ale
to je trochu kanon na vrabce.

moje riesenie je Asterisk na verejnej IPcke, a k nemu co sa da tak
pripajam IAX protokolom (ine asterisky), co sa neda tak SIPom
(telefony), a este mi na tom strasi H323 na telefonneho operatora.

--
s pozdravom
michal na rybarik.sk