Prehravani MP3 v ruznych prehravacich

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Neděle Březen 6 22:03:24 CET 2005

Dne ne 6. března 2005 20:45 IkaR napsal(a):

> $ aoss mpg123 pokus.mp3
>
> a zvuk jede 5.1, ale to je jediny prikaz ktery jede 5.1, protoze ad pustit
> jekekoliv dalsi zarizeni tak proste 2.0 a smidra uz zacinam pomalu verit v
> to ze proste mi neni prano v linuxu slyset mp3 v 5.1 provedeni :(

Blahoslavení chudí duchem.  Ne, vážně, já s údivem na tváři sleduju tu záplavu
dotazů, kterou jsi během posledních dvou dnů vychrlil do tohoto i pár dalších
linuxových fór a do teď si nejsem úplně jistý, jestli se vlastně na něco ptáš
nebo
jenom provokuješ.

Ale k věci. Nevím, co je tak saložitého k pochopení na tom, že mp3 je stereo a
tudíž k tomu, aby to hrálo 5.1, je potřeba
a) přehrávač, nebo nějaký plugin do něj, který si z toho sterea vyrobí 5.1 a
jako takové to pošle driveru zvukovky (alsa).
b) plugin do alsa driveru, který zajistí, že jakýkoliv stereo stream z
libovolné aplikace, která použije příslušné zařízení (!!!) bude tímto
pluginem přepočítán a následně zahrán 5.1, i když přehrávací aplikace samotná
tyto data posílá driveru jako normální stereo a o nějakém 5.1 nemá ani potuchy

Tobě funguje první polovina toho b), nicméně si musíš uvědomit, že staré
aplikace jako mpg123 používají staré OSS API, které je v alse emulované a pak
to jde taky mimo ten 5.1 plugin. Jde tedy pouze o to, nastavit správné
výstupní zařízení.

A aby toho nebylo málo, tak existují ještě hojně používané high level sound
servery (arts, esound, jack..), které sedí mazi lowlevel ovladačem karty a
aplikacemi a zprostředkovávají některé věci nad rámec možností HW těch
zvukovek.

Ctirad