wget a ftp

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Pondělí Březen 7 15:24:59 CET 2005

Martin Kraus <mailto:martin.kraus na infonet.cz> wrote:

> ftp server standardne navazuje datovy kanal ke klientovi, coz
> nefunguje skrz firewall a nat, proto se pouzivat pasivni ftp, kde

	Není pravda, záleží na konfiguraci, resp. inteligenci routerů...

> klient inicializuje i datovy kanal.
> alias="wget --pasive-ftp" pro bash

a co teprve ~/.wgetrc...:-)

> nekdy si rikam, jestli neni lepsi napsat kratke vysvetleni,
> nez "prectete si 80
> stran ftp rfc":-)

	No to vaše vysvětlení jednak není úplné (opisovat manuály nemíním),
jednak nemusí zabrat a navíc, ve svě podstatě může být i chybné - a moje
pravidlo zní přesně opačně - než špaťně poradit, to radši vůbec.

Ba co více, pokud máte triviálním způsobem vyroben portforward - bez
aplikační inteligence, docela by mně zajímalo, jak se klient z venku bude
konektit na 10.0.0.15:35874 nebo 192.168.20.5:45789... - možná tušíte, proč
jsem odkazoval na tu dokumentaci, protože tak jednoduché to obvykle nemusí
být (právě s ohledem na NATy po cestě a o komuniačním prostředí víte houby,
rsp. křišťálové koule mi o víkendu došly)... ne nadarmo FTP nightmare...:-)