ssh pres ADSL modem Dlink DSL 360T

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Čtvrtek Březen 10 16:13:00 CET 2005

Dd,

mozna si nekdo vzpomene, ze jsem zde psal problemy s modemem viz
$Subj., konkretne ze mi pres to nechce prolezat ssh-cko. Posleze
jsem objevil, ze nechce fungovat ani telnet (to jsem se snazil
overit si telnetem RELAY na SMTP serveru). Dokonce ani ntp se mi
nechytalo. Az predvcirem mi zaslal jeden kolega link s resenim:

http://www.magwag.plus.com/jim/tips-300t.html

Ve zkratce: interaktivni sluzby (a ntp pochopitelne taky)
nastavuji vyssi TOS a to (kupodivu) pres ten modem nechce projit.
Resenim je natvrdo nastavit TOS na hodnotu 0. U me konkretne jsem
to udelal takto:

iptables -t mangle -A OUTPUT -o eth1 -j TOS --set-tos 0

A je to. Vzhledem k tomu, ze zde neprovozuju maskaradu, tak to
staci. Zkousel jsem ssh-cko: jede bezproblemove, takze
predpokladam, ze ostatni sluzby pojedou taky.

Ted uz zbyva akorat vyresit automaticke bezobsluzne nahozeni
linky... :-(

Dekuju jeste jednou kolegovi za link a tak vubec vsem lidem,
kteri jsou ochotni pomoci ostatnim... :-)

Mejte se...

Zdravi
Honza Marek