Postfix a externí uživatel

Jaroslav Prodelal ogee na oldany.cz
Pátek Březen 11 09:54:59 CET 2005

> Postfix máme hlavně kvůli lokální poště. Mailboxy jsou u providera,
> odkud je fetchmail stahuje a pomocí SMTP je předává postfixu. Ten je
> amavisem zkontroluje a uloží do lokálních schránek uživatelů, kteří si
> je stahují přes IMAP. V postfixů mám nastaveno:
> mydestination = $myhostname, localhost.$mydomain, localhost, $mydomain

Nezlobte se, ale kristalovou kouli jsem dnes zapomnel, takze nemuzu
vedet, co mate v promennych $myhostname a $mydomain.

Zase se pokus placnout nejakou myslenku, protoze nevim jak to presne je.
Mate domenu 'nekde.cz', MX teto domeny smeruje k nejakemu ISP, kde se
vam emaily ukladaji, pak si je stahnete fetchmailem a poslete je opet na
ty same adresy, na ktere byly doruceny a oni se vam doruci do lokalnich
schranek, tedy vas postfix ma pro doruceni nastavenu domenu 'nekde.cz'
taktez?!

> Protože jsou mailboxy u providera, potřeboval bych, aby konkrétní
> lokální adresu postfix poslal providerovi a mail se nedoručoval lokálně,
> ale do schránky v internetu (aby si jí odtamtud mohl uživatel stáhnout -
> máme dynymickou ip).
Takze to, co nazyvate lokalni adresou je v podstate ta sama adresa, co
je pouzivana v internetu, ale protoze pouzivate postfix zaroven jako
SMTP, tak se doruci posta odesilana na domenu 'nekde.cz' na lokalnim
stroji?

Takze vam jde o to, ze postu pro schranku treba franta na nekde.cz
nestahujete z internetu, ale nechavate ji tam, aby si ji uzivatel mohl
stahnout sam verejne a zaroven chcete, aby kdyz nekdo posle zpravu na
franta na nekde.cz, aby to slo na verejny SMTP server?

Pokud jsou vsechny me vyse uvedene domneky spravne, tak muzete zkusit
hledat v google neco jako 'postfix nexthop', tzn. ze by se muselo
nastavit, ze pro tuto adresu to chcete poslat jeste dal, ale tady si
nejsem jist a hledat to za vas nebudu.

Jestli moje domneky spravne nejsou, tak byste mohl treba uvest nejakou
cast konfigurcniho ouboru postfixu, pripadne toho fetchmailu, protoze
jak rikam, kristalove koule dosly. :-(

--ogee

PS:

> Tento krok jsem samozřejmě podstoupil, ale zatím bez výsledku. Taky mi
> jde o ideologii řešení - jestli není lepší varianta, jak toto provést.

S tou ideologii, to jste rekl moc hezky. ;-)