Re: Postfix a externí uživatel

František Šidák diskuse na sidak.net
Pátek Březen 11 09:26:06 CET 2005

"Jaroslav Prodelal" <ogee na oldany.cz> píše v diskusním příspěvku
news:4230D3A3.7040504 na oldany.cz...

> Velmi zajimave. Fetchamil stahuje postu a predava ji postfixu. A co s
> ni ten postfix dela? Pokud vim, tak fetchmail slouzi ke stazeni posty
> z vicero postovnich schranek do jedne nebo alespon tak jsem ho
> pouzival ja.

Postfix máme hlavně kvůli lokální poště. Mailboxy jsou u providera,
odkud je fetchmail stahuje a pomocí SMTP je předává postfixu. Ten je
amavisem zkontroluje a uloží do lokálních schránek uživatelů, kteří si
je stahují přes IMAP. V postfixů mám nastaveno:
mydestination = $myhostname, localhost.$mydomain, localhost, $mydomain

> Popravde receno nevim, co presne myslite tim, ze nejaky uzivatel ma
> email v internetu a co by s tim mel delat postfix. Pokud to myslite
> tak, ze mate nejakeho lokalniho uzivatele, ktery ma email treba
> nekdo na local a chcete mu to posilat na nekdo na nekdevinternetu.cz, tak to
> date do virtual a zakladat ho nemusite. Stejne ale strilim naslepo,
> protoze jsem vas dotaz moc nepochopil.

Protože jsou mailboxy u providera, potřeboval bych, aby konkrétní
lokální adresu postfix poslal providerovi a mail se nedoručoval lokálně,
ale do schránky v internetu (aby si jí odtamtud mohl uživatel stáhnout -
máme dynymickou ip).

> Kazdopadne zkuste www.postfix.org a studovat! ;-)

Tento krok jsem samozřejmě podstoupil, ale zatím bez výsledku. Taky mi
jde o ideologii řešení - jestli není lepší varianta, jak toto provést.