OT: programovatelny chipset (delsi) Bylo: Re: parallel cable III JTAG kompatibilni

BuFran BuFran na seznam.cz
Pátek Březen 11 10:13:19 CET 2005

> To ale neplatí vždy a všude. Viděl jsem (na vlastní bulvy) mainboard kde
> trůnil jeden velký XilinX šváb místo chipsetu.

Ano, tohle se dela, delaji to vyrobci, kdyz ladi novy chipset - proste
zkousi menit obsah toho FPGA/CPLD az je system stabilni a ma
pozadovane parametry. Z obsahu toho FPGA/CPLD pak vypali masku, pomoci
ktere vyrobi miliony OTP obvodu a prodavaji to jako chipset. je to
levnejsi. (pomererm 1:100 v statisicovych seriich)

> Určitě by to mělo spoustu výhod - např. změna chipsetu by se dělal jen
> přeprogramováním EPROMky s konfigurací toho hradlového pole (takže by
> nebylo potřeba tak často měnit celé prkno),

Ale jedna hlavni nevyhoda je "nestabilita" a cena. Existuji lide
(parani) kterym by nestacil vykon a ladili to na vyssi obratky bez
znalosti principu ... Tim by ale nebylo zaruceno vyrobcem vubec nic.
Jini lide (sekretarky) by flashovat ani neumely, bylo by jim to stejne
jedno jak to pracuje.

A jako posledni, CPLD/FPGA by bylo nachylnejsi na vznik chyb - takovy
volne letici neutron dokaze udelat divy s FLASH ... Naopak pokud je to
vypaleno maskou pri vyrobe, tak je to proti neutronum odolne
(maximalne se sekne, ale po vyp/zap jede dal ...)

> dalo by se tam jednoduše zabudovat šifrování všeho co teče po sběrnicích,

:) To by bylo zcela k nicemu, protoze sifrovaci algoritmus by byl
"otevreny" v tom CPLD, vcetne vsech klicu a sbernice od procesoru volna,
takze na dekryptovani jednoduche ...

> daly by se dovnitř zabudovat ECC (nebo i silnější) korekce chyb běžných
> (a tím pádem i levnějších) RAM ..

No, to je sice pravda, ale netusim jak by se to pri tech dnesnich
rychlostech provozovalo ... Musel by byt jeden bank specialne na
korekci chyb - ale opravilo by to temer vsechny chyby :) Ale jen si to
predstavte, mate 2x128MB na desce, ale system muze pouzivat jen
1x128MB, sice bezpecnych, ale ... :)

> Ale nakonec se to nějak neujalo.

Ba naopak, viz vyse...

> Docela je mi to líto, když si vzpomenu že jsem o XilinX-ech dělal diplomku
> - a v té době to bylo prezentováno jako věc která má velkou budoucnost.

Jj, taky to probirame, a kdyz vidim, kde vsude se to pouziva, kde je
to nasazeno, musim rict ta budoucnost zacina soucasnosti :)

> V souvislosti s linuxem je to dvojnásobná škoda - místo "louskání" příp.
> jiného obtížného zjišťování vlastností nových čipsetů a programování jejich
> ovladačů do linuxu by stačilo přeprogramovat hradlové pole aby se chovalo nějak
> inteligetně a život by byl jednodušší ...

No nevim, sopak kdyz vyrobce doda chipset, nedoda k nemu i
programovaci specifikaci ? Tohle se mi zda na RE docela slozite ...

--
Best regards
 BuFran