parallel cable III JTAG kompatibilni

Miroslav BENES miroslav.benes na zdas.cz
Pátek Březen 11 09:47:39 CET 2005

>Co se tyce te patice, tak ta by se mela oznacovat "FPGA Socket" ale to
>je dlouhe, a proto pocitacnici si to zkratili na FPGA, coz nekoliduje
>s nami elektrotechniky, protoze nase obory jsou docela odlisne, amalo
>kdy se stava, ze se pocitacnik setka s elektrotechnikem, nedejboze aby
>to byla jedna osoba :) ...

To ale neplatí vždy a všude. Viděl jsem (na vlastní bulvy) mainboard kde
trůnil jeden velký XilinX šváb místo chipsetu. Určitě by to mělo spoustu
výhod - např. změna chipsetu by se dělal jen přeprogramováním EPROMky s
konfigurací toho hradlového pole (takže by nebylo potřeba tak často
měnit celé prkno), dalo by se tam jednoduše zabudovat šifrování všeho co
teče po sběrnicích, daly by se dovnitř zabudovat ECC (nebo i silnější)
korekce chyb běžných (a tím pádem i levnějších) RAM ..

Ale nakonec se to nějak neujalo. Docela je mi to líto, když si vzpomenu
že jsem o XilinX-ech dělal diplomku  - a v té době to bylo prezentováno
jako věc která má velkou budoucnost.  V souvislosti s linuxem je to
dvojnásobná škoda - místo "louskání" příp. jiného obtížného zjišťování
vlastností nových čipsetů a programování jejich ovladačů do linuxu by
stačilo přeprogramovat hradlové pole aby se chovalo nějak inteligetně a
život by byl jednodušší ...