RE: Postfix a externí uživatel

Vancl Miroslav (QRIS) Miroslav.Vancl na qris.cz
Pátek Březen 11 14:56:27 CET 2005

> Protože jsou mailboxy u providera, potřeboval bych, aby konkrétní
> lokální adresu postfix poslal providerovi a mail se nedoručoval lokálně,
> ale do schránky v internetu (aby si jí odtamtud mohl uživatel stáhnout -
> máme dynymickou ip).

	Já bych tipoval, že chcete zabránit doručení lokálně odesílaných
mailů na jednu určitou adresu z $mydestination (jedna.adresa na mojedomena.cz)
na lokální server a "odchýlit" ho do Internetu podle tam viditelného MX
záznamu, tj. k ISP.

	Pokud máte novější verzi Postfixu (>2.0), pak to ideálně bez
přepisování adresy příjemce (pomocí virtual) řeší tabulka transport_maps se
záznamem:

	jedna.adresa na mojedomena.cz	smtp:mojedomena.cz
	  nebo
	jedna.adresa na mojedomena.cz	smtp:[server_u_ISP]

	První formu si můžete dovolit pokud z vnitřní sítě (z odesílajícího
Postfixu) vidíte MX záznam pro svou doménu, který odkazuje na ten server u
ISP (jinak řečeno, nemáte vlastní vnitřní MX záznam, který směřuje jinam a
překryje ten Internetový). Druhou formu musíte použít v opačném případě,
přičemž si musíte hlídat platnost toho serveru (ISP ho může bez upozornění
změnit) a navíc jde směrovat jen na jeden server (nemůžete využívat
záložní).

	M. Vancl