Rotace obrazku se zvetsenim rozliseni

Miroslav Maiksnar ml na mixi.cz
Pátek Březen 11 23:13:31 CET 2005

On Friday 11 March 2005 21:27, Jan Kasprzak wrote:
> Miroslav Maiksnar wrote:
> : Zdravim,
> : hledam nejaky softik, ktery by umel orotovat obrazek o 45 stupnu se
> : zvetsenim rozliseni, aby se pri rotaci ztratilo co nejmin detailu (to
> : zvetseni nechci provest pred rotaci ani po rotaci, to umim). Zaroven je
> : potreba aby podporoval 16-bitovou hloubku barev. Existuje neco takoveho?
>
>  Rotaci obrazku lze udelat bezztratove (to jest ze existuje
> 1:1 mapovani puvodnich pixelu na zrotovane). Zadna ztrata detailu.

Tak to mi neni uplne jasne. Znamena to, ze kdyz otocim obrazek o 45 stupnu
doprava a pote doleva, tak dostanu identicky obraz? Dodnes jsem si myslel, ze
neco takoveho neni mozne a nejak si to neumim predstavit, nemate nejake
odkazy kde se o tom algoritmu da docist? Vygooglit se mi nic nepodarilo...

>  Jen overte, jestli Vas program umi rotovat timto zpusobem.
> Gimp tusim ano, aspon driv psal pri rotovani 3x "shearing", ted pise
> jen "Rotating", ale asi neni duvod proc by tam davali nejaky horsi
> algoritmus. A zvetsujte predtim nebo potom, je to jedno.

GIMP bohuzel neumi ani 16-bit barevnou hloubku, to umi az cinepaint z gimpa
odvozeny (z verze 1.2), bohuzel umi rotovat pouze o nasobky 90 stupnu.

Navic zbezny test rotace o 45 stupnu a zpet v gimpu (verze 2.2.3) prokazal, ze
se nejedna o bezeztratovy algoritmus.

Mixi