Rotace obrazku se zvetsenim rozliseni
Jan Kasprzak
kas na fi.muni.cz
Sobota Březen 12 21:38:53 CET 2005
Miroslav Maiksnar wrote:
: On Friday 11 March 2005 21:27, Jan Kasprzak wrote:
: > Rotaci obrazku lze udelat bezztratove (to jest ze existuje
: > 1:1 mapovani puvodnich pixelu na zrotovane). Zadna ztrata detailu.
:
: Tak to mi neni uplne jasne. Znamena to, ze kdyz otocim obrazek o 45 stupnu
: doprava a pote doleva, tak dostanu identicky obraz? Dodnes jsem si myslel, ze
: neco takoveho neni mozne a nejak si to neumim predstavit, nemate nejake
: odkazy kde se o tom algoritmu da docist? Vygooglit se mi nic nepodarilo...
Jak rikam. Je to mozne. Algoritmus funguje jako tri zkoseni
- nejprve ve smeru osy X o polovinu pozadovane velikosti, pak ve smeru
osy Y podle pozadovane velikosti, a pak opet ve smeru osy X. Detaily
si nepamatuju, ale kdysi jsem to programoval jako zapoctak do grafiky.
Predpokladam ze kazdy student informatiky by to byl schopen dohledat
a/nebo naimplementovat.
Nasel jsem citaci: Alan Paeth "A Fast Algorithm for General Raster
Rotation," Graphics Interface '86, pp. 77-81, May 1986. Taky jsem nasel
nejaky textovy popis i s ascii-artem s nazornou ukazkou toho jak
to funguje:
http://www.gamespp.com/graphicsprogramming/rotatingBitmaps.html
: Navic zbezny test rotace o 45 stupnu a zpet v gimpu (verze 2.2.3) prokazal, ze
: se nejedna o bezeztratovy algoritmus.
OK. Tak pouzijte pnmrotate (i kdyz to asi taky neumi 16-bitovou
hloubku, nevim) nebo imagemagick.
-Y.
--
| Jan "Yenya" Kasprzak <kas at {fi.muni.cz - work | yenya.net - private}> |
| GPG: ID 1024/D3498839 Fingerprint 0D99A7FB206605D7 8B35FCDE05B18A5E |
| http://www.fi.muni.cz/~kas/ Czech Linux Homepage: http://www.linux.cz/ |
> Whatever the Java applications and desktop dances may lead to, Unix will <
> still be pushing the packets around for a quite a while. --Rob Pike <
Další informace o konferenci Linux