Rotace obrazku se zvetsenim rozliseni

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Sobota Březen 12 21:38:53 CET 2005

Miroslav Maiksnar wrote:
: On Friday 11 March 2005 21:27, Jan Kasprzak wrote:
: >  Rotaci obrazku lze udelat bezztratove (to jest ze existuje
: > 1:1 mapovani puvodnich pixelu na zrotovane). Zadna ztrata detailu.
:
: Tak to mi neni uplne jasne. Znamena to, ze kdyz otocim obrazek o 45 stupnu
: doprava a pote doleva, tak dostanu identicky obraz? Dodnes jsem si myslel, ze
: neco takoveho neni mozne a nejak si to neumim predstavit, nemate nejake
: odkazy kde se o tom algoritmu da docist? Vygooglit se mi nic nepodarilo...

	Jak rikam. Je to mozne. Algoritmus funguje jako tri zkoseni
- nejprve ve smeru osy X o polovinu pozadovane velikosti, pak ve smeru
osy Y podle pozadovane velikosti, a pak opet ve smeru osy X. Detaily
si nepamatuju, ale kdysi jsem to programoval jako zapoctak do grafiky.
Predpokladam ze kazdy student informatiky by to byl schopen dohledat
a/nebo naimplementovat.

	Nasel jsem citaci: Alan Paeth "A Fast Algorithm for General Raster
Rotation," Graphics Interface '86, pp. 77-81, May 1986. Taky jsem nasel
nejaky textovy popis i s ascii-artem s nazornou ukazkou toho jak
to funguje:

http://www.gamespp.com/graphicsprogramming/rotatingBitmaps.html

: Navic zbezny test rotace o 45 stupnu a zpet v gimpu (verze 2.2.3) prokazal, ze
: se nejedna o bezeztratovy algoritmus.

	OK. Tak pouzijte pnmrotate (i kdyz to asi taky neumi 16-bitovou
hloubku, nevim) nebo imagemagick.

-Y.