XI-626 nastavenie vykonu

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Pondělí Březen 14 19:12:30 CET 2005

Dne po 14. března 2005 18:17 lyon napsal(a):
> Kazdych 20 minut, ale ALC se tak casto nezapina.

Omyl. ALC se zapne po resetu karty a četnost resetů závisí pouze na kvalitě
signálu a úrovni rušení. Při ideálních podmínkách nemusí k resetu dojít
měsíce, ale v běžném městském provozu k nim dochází běžně každých pár minut.
Tudíž Vaše řešení vede pouze k tomu, že jednou za 20minut něco nastavíte v
registru, karta se do pár minut zresetuje a výsledek je, že 90% času smažíte
plným výkonem.

> Co myslite tim, ze byl opusten? Private extensions (iwpriv ...) jsou a
> budou v hostapu pravdepodobne navzdy, tak nevim, proc by mel byt tento
> postup nefunkcni ci opusten.

To bylo myšleno jinak. Celá ta taškařice s regulací výkonu v hostap je ryze
český výmysl, který vznikl na začátku budování czfree.net, kdy si
pochopitelně nikdo nechtěl lajznout pokutu od ČTU, takže bylo potřeba se
nějak udržet v limitech daných GL i při použití ziskovějších antén. A karty
XI626 na prism 2.5 čipsetu s možností softwarově regulovat výkon tehdy přišly
jako na zavolanou. Nicméně, tehdejší verze HostaAP sice regulaci jakoby
podporovala (přes iwconfig txpower), ale když to někdo přeměřil spektrákem,
zjistil, že ač iwconfig hlásí různá čísla, karta si smaží pořád stejně.

Tudíž se záhy přišlo na roli ALC a někdo přišel s nastavováním výkonu právě
pomocí přímého zápisu do registrů karty (pomocí iwpriv writemif). To sice
skutečně regulovalo, ale po prvním resetu to šlo do kytek.

Mezitím Jouni (autor hostap) vyhodil z hostap i to původní nastavování txpower
s tím, že to stejně nefunguje a vlastně to nikdo nepotřebuje (zní to možná
jako vtip, ale lidi z jiných zemí opravdu nemohli pochopit, proč už tak slabý
signál ještě snižovat a měli nás za blázny).

Výledek byl, že Jbohac napsal patch na hostap, který tam jednak vrací
nastavování přes txpower (akorát je vynechaná beztak nesmyslná konverze
dBm<>hodnota registru)  a druhak po každém resetu karty vypíná ALC a obnovuje
původní hodnoty registrů. A to je konec pohádky.

> Kdo si to chce patchovat, tak mu to neberu,
> jen mi pripada zbytecne to delat, kdyz to funguje i bez toho.

Jenže ono to právě nefunguje, jinak byste tam přece nepotřeboval žádný cron.

> Opusten spis dnes vypada ten patch :)

To je bohužel pravda. Původní maintaineři už nejspíš dávno používají něco
jiného (hardware i software). Naštěstí ten patch je stále bez úprav
aplikovatelný na poslední verze hostap, takže to zatím až tak nevadí.

Ctirad