Windows Update v siti bez Windows serveru

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Čtvrtek Březen 17 08:30:12 CET 2005

On Wed, Mar 16, 2005 at 10:15:11PM +0100, Jan Novak wrote:

> No skousel jsem to resit kvuli lenosti mistnich winadminu, strasne mne
> sere pokud musim pro update nove nainstalovane uceby (az 2x tydne)
> pokazde jako debil stahovat SP4 a dalsi "doplnky" ....
>
> Chtel jsem to udelat pres transparentni proxy server, ale bohuzel de
> "nakesovta" stezi 1/3 update :(
>
> Takze pokud to ma nekdo vyreseno taky to rad uvitam

Jednak je potreba upravit instalacni CD tak, aby obsahovalo posledni SP.
CD nakopirujete na HDD, SP pomoci specialni volby nainstalujete do
adresare s instalaci, vypreparujete boot sektor z puvodniho CD a
vypalite si nove (bootovaci). Jde to udelat s W2000, XP i W2003.

http://cdr.cz/a/1173 (podobny clanek je myslim i na http://zive.cz)

K tomu, aby se nedotahovaly porad vsechny hotfixy muzete vyuzit nastroje
pro automaticke aktualizace. Nastavite ho tak, aby aktualizace jen
stahl, ale nenainstaloval. Pak si pockate, az se vsechno dotahne.
Naslednou otazku na instalaci NEodklepnete. Zabalite si adresar
C:\Program Files\WindowsUpdate. Ten pak rozbalite do cerstve instalace,
rebootnete a pockate, az se dotahne par novych hotfixu (ktere v balicku
nemate) a nainstalujete se to. Tim usetrite kompletni download.

Nicmene lepsi je se udelat pomoci Norton Ghosta nebo Linuxoveho
Partimage (http://www.partimage.org) kompletni zalohu nainstalovaneho
vzoroveho systemu (po aktualizaci, s MS Office atd).

Obnovovat pomoci Partimage muzete treba pomoci Knoppixu nebo pomoci
bootu z BootROMky sitove karty (napr. v RHEL je nastroj, kterym si
pripravite vsechno pro provoz disklessove stanice).

http://www.linuxquestions.org/questions/showthread.php?s=&threadid=161771
http://www.redhat.com/docs/manuals/enterprise/RHEL-4-Manual/sysadmin-guide/ch-diskless.html
http://www.storix.com/linuxbackup/ (komercni nastroj)

Myslim, ze na Webu Partimage je taky nejaky navod nebo odkazy.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz