DHCP a jednorazove prirazeni adresy

Čtvrtek Březen 17 16:03:02 CET 2005

Jan Marek <jmarek na jcu.cz> wrote:
> mam jeden dotaz: existuje nejaky sikovny dhcp client, ktery by
> umel jednorazove nastavit adresu na rozhrani (bez ohledu na lease
> time) a pak normalne skoncil? dhcpclient z baliku dhcp3-client
> z Debianu se mi takto nastavit nepodarilo,

mne to robi a bez problemov.

> i kdyz jsem zkoumanim konfiguraku stravil pomerne dost casu :-(.
> Nezkousel nekdo pump nebo jiny dhcp client, ktery by se dal takto
> ohnout? Rad bych si usetril patrani...

nema to zmysel. IP adresy prideluje DHCP server, pri prideleni IP adresy
uvedie aj cas aky ta IP adresa plati. Klient aj server si toto pridelenie
zaznamenaju a pokial sa pocas intervalu prihlasujete na siet znovu, klient
si len overi ci ta adresa plati alebo nie (ak nie, je na serveri nieco
zhnite).

Pokial vam server po case prideli inu adresu, bude to asi preto, ze ta
predchadzajuca je pouzita inde (klient si totiz zvykne pytat adresu ktoru
mal naposledy a server mu ju moze potvrdit ak je volna).

Takze chyba bude niekde v zadani. Zistite, preco vam server nevie pridelit
tu istu adresu a ten problem vyrieste.

Ak si natvrdo nastavite adresu, ktoru ste dostali len raz, mozete si
kolegovat o problemy...
Linux is like a wigwam: no Windows, no Gates and an apache inside...