DHCP a jednorazove prirazeni adresy

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Čtvrtek Březen 17 08:43:00 CET 2005

Dd,

On Wed, Mar 16, 2005 at 08:30:55PM +0100, Milan Keršláger wrote:

> Kdyz uz jednou tu IP dostanete, proc byste ji nedostal podruhe? Jen si
> najdete prepinac, ktery zpusobi, ze po ztrate spojeni s DHCP serverem
> klient nezdechne. Asi to bude chtit odstranit parametr -1 nebo neco
> podobneho.

no, ono je to trosku slozitejsi: ten DHCP server nezdechne, ale
proste prestane nabizet tu danou adresu... Jedna se o udhcpd
v modemu Dlink DSL-360T, jak uz jsem tady psal... Nevim, proc to
dela. Napada me, ze on tu adresu dostane taky pres DHCP, takze mu
treba vyexpiruje... Nicmene, pokud tam probehne to prvni
prideleni adresy a pak zabiju dhclient a vse nastavim staticky,
tak modem jede v podstate jakkoliv dlouho (jeden jede takhle uz
pres mesic a pul). Problem vsak nastane, pokud je modem nucen
znovu nahazovat linku: zase je nutne udelat tu opicku s DHCP
klientem a pak ho zabit... Napadlo me na to udelat skript, ale
rikal jsem si, ze treba existuje jine reseni, tj. prave to
jednorazove prirazeni adresy (a pak nejlepe ukonceni DHCP
klienta).

BTW: jak to delaji ostatni ADSL modemy se sitovou kartou?

> --
>                         Milan Kerslager

Zdravi
Honza Marek