Jakou DB na moji aplikaci pro mnoho uzivatelu online?

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Sobota Březen 19 22:22:52 CET 2005

On Sat, Mar 19, 2005 at 10:06:10PM +0100, Michal Čihař wrote:

> No doporučoval bych ho taky občas upgradovat, jinak by to mohlo
> dopadnout špatně :-)

A jednou za dva mesice upgrade. Obzvlast kdyz mam debiana a odebiram
konferu o zmenach v baliccich ;). Muj kolega dela oracle a porad neco
kuti. Chvilku je to pomale a cte ty silene logy. Dochazi mistecko,
protoze ty databaze jsou velke, tak presouva db. Nefunguje nejake
napojeni pres OCI, JDBC z aplikaci a uz to chudak resi zase, aby jim
nasel kritickou chybu. Kazdou chvilku je treba udelat nejaky pohled,
doprogramovat neco, pridelit uzivateli ta nejroztomilejsi prava...

Navic phpmyadmina mam v apachi pod heslem, aby to lide moc nepokouseli.
Mam srandicku pro pobaveni: Na jednom serveru musim mit mysql s moznosti
pripojit se lokalne na roota bez hesla, protoze to pozaduje jedna
aplikace od ktere ztratili zdrojaky ;). A rekli, ze jsou si vedomi
bezpecnostniho rizika, ale aplikace je dulezita a holt se neda nic
delat. Kdyz jsem to dostal do rucky, tehdy jim takove mysql jeste
poslouchalo na 3306, ale stejne mam blby pocit. Do chrootu jsem to
nedal, samostatne (druhe) mysql jsem jim na to taky nepustil, zadni
uzivatele na serveru nejsou, tak jsem mysql nepovolil zapis/cteni do/ze
souboru. Takze kdyby nekdo hacknul nejakeho demona a pripojil se na
mysql, tak si smaze databazi, to se hnedle projevi a zalohy jsou po
hodinach na disk atd. Zadna cena data mysql neobsahuje (statistiky,
hlasovani, velke seznamy literatury, informace o serverech, toky dat).

-- Dalibor Straka