Problem s bootovanim

Vladimir Dvorak dvorakv na vdsoft.org
Neděle Březen 20 15:39:24 CET 2005

frkj na softnov.cz wrote:

>DD,
>nabootoval jsem pres rescue disketu do Linuxu, zadal grub-install
>/dev/hda1, restart a voila objevil se bootloader. Do linuxu to ted

Nemel jste nainstalovat Grub spise do /dev/hda ? Pokud na /dev/hda1 mate
Windows, potom jste jim zrejme smazal NT Loader.

>bootoje vinove, jenze ouha, prestalo mi to bootovat do Windows. Grub
>mam nastaven spravne (tak, jako pred tim, nez jsem Ghostoval), ale pri
>zvoleni bootovani do Windows 2000 mi to pise:
>Filesystem type unknow, partition type 0x7
>Windows 2000 jsou nainstalovane na NTFS. Zkousel jsem Grub odstranil
>pres Dosovou disketu a fdisk /mbr, ale porad se spousti. To by prece
>melo smazat vse v MBR a vytvorit ho standadni, ne? Coz asi znamena, ze
>mi chybi cas Windows 2000 a ze mi je Grub zrejme prepsal, ze? ;-((

Viz ma predchozi poznamka.

>Nainstaloval jsem i jiny bootmanager a ten mi na partition, kde jsou
>Windows nasel Grub a na partition, kde je Linux nasel Linux, ale kdyz
>zvolim Windows, naskoci Grub menu a kdyz Linux, tak se opet objevi jen
>hlaska GRUB a system zamrzne. Asi bude potreba obnovit boot sector
>Windows, nebo se to da nejak spravit z Linuxu? Problem s timhle
>notebookem je ten, ze nema moznost bootovat z CD ;-((
>Dik moc
>JF

Mozna by priste vice pomohl pro orientaci vystup z : fdisk -l /dev/hda

...pokud ovsem mate widle nekde jinde (tedy ne na hda1), pak se do nich
z Grubu dostanate napr.

rootnoverify (hd0,X)
chainloader +1
boot

kde [X] je cislo disk. oddilu, pocitano od 0.

Vlada Dvorak