Problem s bootovanim

Slavek Banko slavek.banko na axis.cz
Neděle Březen 20 15:42:19 CET 2005

Jestli notebook má CD i disketovou mechaniku, ale neumí z CD bootovat, tak
se možná ještě nic neděje - existuje totiž SBM - tedy Smart Boot Manager,
který může vytvořit disketu (sbminst), ze které nabootujete, spustí se
Boot Manager a umožní spustit systém z CD.

Předpokládám, že Grub jste chtěl mít na /dev/hda (nikoliv hda1) a na
/dev/hda1 měl být zavaděč Windows.

Nejdříve bych doporučoval spustit Linux (buď ten z disku, nebo nějakou
Live distribuci - například System Rescue CD) a zkontroloval, zda jsou na
oddíle s Windows data v pořádku == zda lze oddíl s NTFS namountovat a
obsahuje data. Pokud bude vše v pořádku, restartuje, spusťte instalaci
Windows, zvolte konzoli pro opravy (nebo jak se to jmenuje) a použijte
příkaz "fixboot". Pak asi ještě budete muset znovu obnovit i Grub.

Slávek.