Jakou DB na moji aplikaci pro mnoho uzivatelu online?

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Úterý Březen 22 08:36:44 CET 2005

Jan Karasek <mailto:jan.karasek na gmx.net> wrote:
> servru na ktere ty pozadavky rozhazuje nejaky specialni LoadBalancer
> (jen ten stoji 30 tisic ojro). Ty linuxove servery pak komunikuji

	Pokud mne měla ohrmit cena toho LoadBalanceru, který dle popisu
směruje síťový trafik na 10 jiných mašin (tedy žádná příliš sofistikovaná
inteligence není na místě), tak si o provozovateli myslím něco hodně
hezkého... (s ohledem na možnosti jak dnes, tak pár let dozadu)

> Databaze permanentne vyhodnocuje zaznamy a kumuluje informace pro
> management kvuli nabidkovym akcim.

	Aha, takže klasický datový sklad a data-mining a managorům se tvrdí,
že to dělá furt....:-) chicht (taky znám takový za 10mio + dalších 5mio za
pár tabulek, které by průměrný profesní uživatel v Excelu měl za 30 minut a
3 dotazy do relační databáze), takový systém nepotřebují ani pojišťovny a
banky a tam o tu realitu jde v "reálném čase" daleko více než u nějakých
zásilek, kde se +- desítky minut vůbec nemusí řešit (vyjma logistické
překládky - předpokládám, že tak "velká firma" si to stejně už řeší komplet
vlastními prostředky = neoutsourcuje, naopak pronajímá kapacity dalším)

> Max. zatizeni bylo v teto konfiguraci 3000 zakazniku soucasne (v jedne

	Promiňte, ale neudržím se smíchy, zkuste se poptat sousedů, jaké
zátěže ustojí při OPTIMÁLNÍM návrhu aplikace, back i front-endů třeba
Oracle, DB2 nebo MS Sql a jaký železo na to potřebují....

> ze se bude zabyvat same se sebou. Samozrejme licenci te databaze na
> SUN s temi procesory si muze dovolit tak akorat Gross nebo Kalousek.

	Jóóó říkám furt, že na lidské blbosti se vydělává nejlépe, hlavně že
je klient/provozovatel spokojen, jak dobře nakoupil, o to přece u kšeftů
běží...:-)

> poznamku, ze se uvazuje i o MSSQL - ten vtip byl skutecne dobrej....

	Je pravda, že pánové od Oracle občas plyvou na svého konkurenta (jak
by ne, když tento konkurent jim sebral pořádně velký koláč na trhu a tedy
dost hodně penízků) a "nedokáží" si představit, jak by na tom něco jiného
než náš Oracle (jako by byl jediný, který umí velká data a velkou žátěž!)
mohl vůbec běžet a nesesypat se... Ano také připouštím, že jsou poměrně
přesné hranice kde MS SQL nemá co dělat ani se nechytá (což ale jaxi není
konstantní v čase!), ale tak přímočaré, jak to líčí Oracle to rozhodně
není...

	A vůbec datastor se má řešit jako poslední věc, která vyplyne z
analýzy a ne že managorským rozhodnutím (jo golf to je hra...<g>) koupíme
něco na co začneme bastlit všechno okolo...