Re: Ovládání Power Kinetics 8000 SERIES UPS

Kamil Krejča k.krejca.konference na brno.elcom.cz
Úterý Březen 22 12:34:42 CET 2005

----- Original Message -----
From: "Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek" <PaJaSoft na FoNet.Cz>
To: <linux na linux.cz>
Sent: Tuesday, March 22, 2005 11:22 AM
Subject: RE: Ovládání Power Kinetics 8000 SERIES UPS

> Bohužel ani openupsmart ani nut se nechyta (oboji zřejmě funguje
> přes ten MiniCOL a tedy řada 9000, 8000 je zřejmě jiná nebo je jinak

Ne, openupsmart funguje pouze s Megatec protokolem... Stejně se dá
nastavit i nut, ten bohužel trvá na plné specifikaci, bez zásahů do
zdrojáků by to v mém případě nešlo...

> originální kabel), nut jsem zkoušel i na generický driver a všechny
možné
> typy zapojení - ani v jednom případě jsem se nedostal dál jak korektně

Máte originální kabel k té UPS? Jak je zapojen? Pokud je to pouze
sériové prodloužení se zapojením TX, RX, GND (2,3,5), pak je jistota, že
ten protokol je sériový

> zdetekovat OnLine (ta zmíněná 9001 v tu chvíli hlásí totální
kravinu<g>), už
> i PowerFail není schopno dobře poznat...
>
> openupsmart se tváří, že je všechno OK, ale ten radší nekomunikuje
> vůbec...:-)

Už si přesně nevzpomínám, ale pokud openupsmart nedostane odpověď, tak
mám pocit, že zahlásil nějaký timeout. Pro testování se dá přepnout
výstup do STDOUT.

> Je to škoda, protože jsou to zajímavá řešení a v porovnání s APC i
> podstatně levnější...

Vzhledem k tomu, že US8000 je na stránkách výrobce řazena co se týká
softwaru do stejné lajny, jako BBxE, tipoval bych to na ten jejich
"Megatec". Zkuste si ten jejich soft na nějaké stanici, kde jedou X.
Pokud je to sériová komunikace (viz. výše), tak jak zůstane nastavený
ten port (za předpokladu, že se to povede rozjet)?
Když jsem to rozjížděl já, tak jsem nejdříve zkusil stanici Win, tam to
nejelo (až pod adminem). Pak jsem testnul ten jejich Xový soft (chvilku
jsem se s tím trápil), zkusil jsem nut, ten nejel, písknul jsem kabel,
zjistil komunikační nastavení portu a pak pod Win (podobné věci mám v
popisu práce) zkusil posílat znaky po lince, když mě předtím pár indicií
díky Google nasměrovaly na Megatec. Takže jsem byl brzy schopen UPS
ovládat a číst stav přímo příkazy po lince. Nakonec jsem si vzal jednu
UPS domů a tam jsem si pohrál s openupsmart, až to začalo uspokojivě
chodit - stačilo měnit pouze konfigurák...
Ovšem jak jsem již psal dříve: závisí to na propojení. Nevylučuji tedy i
jiné zapojení, pokud ovšem US8000 komunikují obyčejnou sériovou linkou,
viděl bych to na ten Megatec.

Kamil Krejča