Jak zmenit prava u zarizeni v /dev - kernel 2.6 a udev

Středa Březen 23 12:19:35 CET 2005

On Mon, 21 Mar 2005, Petr Simek wrote:

> Pochopil bych tohle chovani po nalogovani na konsoli (a taky
> bych na to asi rychle prisel) ale co nechapu proc na to saha hned po
> bootu

Protoze po bootu se to snazi nastavit na specifikovane inicialni hodnoty
pro pripad, ze by system zkolaboval v dobe, kdy byl na konzoli nekdo
nalogovany, a tudiz se neodlogoval, a tudiz mu byla pristupova prava
pridelena, ale uz nikoli odebrana.

> a navic ma v konfiguraci uvedeno /dev/cdrom ale meni prava na /dev/hdc .

Neni nahodou /dev/cdrom link na hdc?