Emacs, Vim

Jan Fuchs fuky na pleione.asu.cas.cz
Středa Březen 23 20:08:19 CET 2005

Ahoj,
predem chci podotknout, ze bych velice nerad v tomto vlaknu zbytecne
vyvolal hadky. Ten kdo chce tvrdit, ze jeden nebo druhy je NEJLEPSI nebo
NEJHORSI, at si laskave necha svuj nazor pro sebe.

V pouzivani obou editoru jsem zacatecnik, jako prvni jsem pouzival
Emacs, ale nyni jiz vice jak rok pouzivam VIM. Pouzivam ho ke
konfiguraci systemu (obcas) a programovani (cele dny). Jsem presvedcen,
ze VIM je tou nejlepsi volbou co se tyce konfigurace, protoze je i pres
SSH velice svizny, nejsou potreba pro zakladni ovladani modifikatory
(Ctrl, Alt), nachazi se na kazdem systemu a na pomalejsich PC je
samozrejme sviznejsi nez Emacs.

Ale uz si nejsem tak jisty, ze je tou nejlepsi volbou jako vyvojovy
nastroj. Kdyby neexistoval Emacs, tak jsem spokojen a nechtel by jsem
vic. Ale jelikoz tomu tak neni, rikam si, zda nenabizi pro vyvoj vice
moznosti kvuli, kterym by stalo za to prestat pouzivat VIM (zustal by
jen na konfiguraci systemu).

Budu velice vdecny pokrocilym uzivatelum techto editoru za jejich nazor.

     Hezky den Jan Fuchs

--

*   .~.    Žádný program není bezchybný, dokonalý ani nejlepší, *